måndag 7 maj 2012

Weightwatchers!

Godmorgon Sverige!
Idag är det en härlig måndag. Bra resultat av viktnedgång i fredags. 73, 6 kg..och det trodde jag inte på så jag behövde en logisk förklaring till detta. Tog mina mått lite halvt oseriös men jag har både tappat cm från midja (2 cm där man är smalast, och hör och häpna hela 5 cm (??!) - mått taget 1 cm under naveln). Jag undrar om det är pga. att jag har slutat stressa den här sista veckan och stresshormonerna ha lagt sig, jag har morgonpromenerat och lagat måbra mat och ätit mer regelbundet. Just ja, lite mer kondition har det blivit också. Typ basket, eller jogging på löpbandet 15 - 20 min innan gympass. Det har gett resultat och jag är väldigt glad. Känner mig pigg och alert igen..

Nu är min motivation på topp för att spika dem här tentorna (ska göra mitt bästa åtminstone!) Så får vi se hur långt jag kommer. Som en ssk som heter Sanda på neurologen "Man ska ta det i sin takt" och jag gör så gott jag kan och även om jag inte klarar det den här ggn, klarar jag det nästa gång. Ändrar min strategi och tar det chill, pluggar in det viktigaste och tränar på praktiska momentet så kanske jag inte har lika mycket press på mig och därmed inte så stora krav på mig själv= mindre nervös förhoppningsvis och gör rätt denna gång?

Iaf, nu ska jag sätta igång med statistiken efter den härliga promenaden i markarspåret och den goda gröten med äpple och kanel. Lite kaffe och statistik till 16.00, sedan KTC från 16 - ca 18. Därefter lite gym för att smälta all kunskap och imorgon blir det en dag på neurologen återigen. Gör så gott jag kan!

Btw hoppas jag att min klänning kommer idag till bröllopet :)
http://www.miinto.se/p-42374-icaria-dress fast jag har köpt den på nelly då! Hoppas på att den passar!

Puss NK!

1 kommentar:

  1. Ååh så bra att motivatioen har kommit tillbaka, du är så duktig nattie! Jag borde oxå sluta stressa så jag kan må toppen ist för botten. Btw jättesöt klänning! :D

    SvaraRadera