måndag 26 mars 2012

2 weeks of hell.

Efter 2 helvetesveckor så kan jag säga att det är rätt så lugnt nu. Vågar jag säga så eller? Jag börjar psykiatriska praktiken redan nästa vecka och efter dessa 5 veckor är T5 över och har endast 1 - 2 omtentor kvar att göra. Jag är fan rätt stolt över mig nu när jag tänker efter. Jag har tagit mig enda till termin 5, efter så mycket slit och plugg så har jag kommit så långt. Därmed kan jag ju säga att jag inte är helt bakom flötet och jag hoppas att jag utvecklas mycket mycket mer genom erfarenheter :)

Har tränat KTC hela förra veckan fram till idag. Jag känner mig säker på min sak, nu ska jag plugga sjukdomarna en vända ikväll och imorgon ska jag sitta hela dagen. På onsdag smäller det. Den här gången känner jag faktiskt..att jag inte kan plugga mer och kunde ha gjort bättre ifrån mig. Känns som att det mesta sitter som sten och det har fått smälta in med tiden och det känns vääääldigt skönt och jag känner mig för en gångs skull självsäker och hoppas att jag inte klantar till mig i det sterila momentet (;

Jag måste säga ännu en gång att jag uppskattar allt stöd jag har fått. Jag hade inte klarat mig genom den här utbildningen utan er.

I lördags tog jag faktiskt lite ledigt från KTC - träningen och åkte iväg med G till Tivedens nationalpark. Det var riktigt mysigt och det gjorde susen att få komma iväg. Det var så skönt att bara vara, och speciellt när man tänker att det har redan gått 1 helt år sedan jag träffade G <3 Mycket har förändrats sedan dess och jag tror och hoppas att jag har blivit en bättre människa och förhoppningsvis inte ändrat allt för mycket på mina principer och hållit vad jag har lovat till folk. Det är svårt att hinna med när alla mina närmaste vänner är splittrade ut i Sverige och ut i världen.

Jag vill även tacka frugan för att hon inte gav upp hoppet på mig och min manshat! Du hade rätt i slutändan som allt annat, och tur att det finns människor som du som försöker få andra att inse att faktum är att kärlek finns. Även om man tycker att karlar är dumma i huvudet emellanåt. Det blev ju bra till slut och jag har fått mer insikt i allt det där som har med karlar att göra tror jag iaf.."Man ska inte dömma för snabbt" var det en smart person som sa ;)

Blev världens längsta inlägg, men jag försöker bli bättre på att uppdatera. Ska sätta mig och plugga nu! Men jag återkommer :)

/Puss NK



1 kommentar:

  1. Härligt tjejen, är stolt över dig! Lycka till nu med tentan på onsdag! Jag håller tummar och tår :D

    SvaraRadera